1 1 1500 1 300 500 60 https://mathieuderuyck.be 960 1

Over mij

In het kort

Ik ben een Expert in Social Media, Events & Online Marketing met een bijkomende interesse en expertise in online communicatie, digitale transformatie & strategie, online-imago, webcare en growthhacking.

Noem mij gerust een strategische denker en een creatieve doener met meesterschap in alles wat gevierd en gecommuniceerd moet worden.

Hoe kan ik je helpen?

Eenvoudig gezegd help ik bedrijven, merken en organisaties winnen door het meeste uit digitale communicatie te halen. Ik optimaliseer websites en processen, neem social media kanalen over, geef PR-advies, bied ondersteuning bij communicatiecampagnes, bouw een reputatie op, optimaliseer service en webcare,… zolang het beste resultaat wordt beoogd met maximale impact.

Achter de schermen bouw ik aan de groei van talrijke kleine en grote merken, bedrijven en organisaties. Mijn voornaamste doel? Iets tot leven wekken en helpen winnen. Ik ben uiterst gedreven en ga dan ook tot het uiterste om het beste resultaat met de meeste impact te behalen.

Ik bouw niet enkel aan een toekomst maar pas ook digitale strategieën toe om een gewenst effect te bereiken. Flexibiliteit, digitale verandering, creativiteit, menselijkheid en respect zijn mijn rode draden. Ik denk op lange termijn en handel op korte termijn.

Het is mijn missie om steeds op de hoogte te zijn van alle nieuwigheden die vandaag op ons afkomen. Hiervoor behoud ik voeling met de markt en schenk ik aandacht aan trends, innovatie en duurzaamheid.

Aanwezigheid op social media

Als bedenker en bezieler van evenementen was ik jarenlang actief en provocatief aanwezig op verschillende social media zoals Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, etc. Social media werd veelvuldig gebruikt om promotie te voeren voor mijn bals en dit lokte dan ook veel reactie uit.

Ik ben met +230000 volgers op Instagram en +150000 volgers op Twitter (1 april 2012) een van de meest gevolgde en gekende social media figuren.

Keizer van de bals

Ik organiseerde op negentienjarige leeftijd de eerste Belgische editie van Bal der Bals. Later volgenden naast het jaarlijkse Bal der Bals en diens verjaardagseditie ook het ‘Bal du Zoute’ en ‘Bal Van Gent’ in diverse locaties te Zomergem, Knokke en Gent. In totaal spreken we over een groei van 0 naar +75000 deelnemers en +175000 fans op Facebook en Instagram.

De eerste megaeditie van Bal der Bals had plaats in Flanders Expo voor 8.000 bezoekers. Deze editie verliep niet zoals gepland en het noodlot sloeg toe waardoor de vennootschap achter Bal der Bals in faling is gegaan waarna er heel wat goed te maken was. Bal der Bals was terug en in 2014 werd de flopeditie uitgewist in Zottegem. Het bleek een geslaagde zevende editie die alle verwachtingen overtrof voor duizenden feestgangers. In het daaropvolgende jaar vond een legendarische editie van Bal der Bals plaats in Lebbeke nadat het eerder afscheid nam van Zomergem.

De tweede megaeditie van Bal der Bals bleek een feit in 2016 te Waregem Expo met 6.000 bezoekers die niets dan lovende commentaar hadden voor het evenement en de organisatie achter dit evenement.

Al snel volgden nog andere bals voor duizenden feestvierders waaronder het studentikoze Bal van Gent en het Bal du Zoute in Knokke voor een exclusief onderonsje waarop talrijke BV’s aanwezig waren.

Alhoewel de media eerder berichtte dat ik een comeback overwoog, ben ik na 9 jaar gestopt met het actief organiseren van eigen evenementen.

Digital native

Als digital native heb ik niet alleen +10 jaar ervaring in online marketing en sociale media, maar ook digitale transformatie & strategie, growthhacking, lead generation & content, webcare,… ben ik meester.